fbpx

Investeren in je webshop. Een hot topic momenteel en vooral de kleinere webshops weten niet waar ze het moeten zoeken.

Niet zo gek ook, want wanneer het aankomt op investeren denken velen direct in geld.
Dat is tenminste het eerste waar ík aan denk, wanneer ik denk aan investeren in mijn bedrijf.
Toch is niet alleen geld investeren goed voor je webshop, maar ook tijd investeren is een goede manier om meer aandacht te geven aan je webshop.  In dit artikel ga ik je uitleggen op welke 3 manieren jij tijd kunt investeren in je webshop.

Een investering is een opoffering in geld, tijd of mankracht (personeel) ten behoeve van een doel dat pas op lange termijn wordt behaald.

Tijd is nodig om zaken te kunnen afronden

Tijd is een kostbaar iets. Je zal het met mij eens zijn dat je je tijd nuttig wil en moet gebruiken om ook het optimale eruit te halen.
Bewust de tijd nemen om te ontspannen, bewust de tijd nemen om nieuwe dingen te implementeren. Wat het ook is dat jij met je tijd doet, je wil je tijd niet verspillen aan geneuzel en bla bla bla.

Plan elke dag van je week zodanig in dat je je er fijn bij voelt.
Plan een dag voor je bestelling, een dag om AAN je webshop te werken en een dag om aan je content te werken. Is het niet voor je website, dan wel voor je blog, je socials, noem maar op.

Werk een plan uit, waarbij jij rust in je hoofd krijgt, je week nadrukkelijk in stukken wordt gehakt en waarbij je vrij blijft voelen in je webshop in plaats van altijd maar door te moeten gaan.
Plannen is een essentieel iets om te doen én om vol te houden. Uiteraard zijn alle planningen er om vanaf te wijken, maar maak er in ieder geval een, dan weet je dat het afkomt.

Tijd is nodig om inzicht te krijgen in wát je aan het doen bent en voor wie

Als jij je tijd steekt in bepaalde zaken om duidelijkheid te krijgen in je webshop, dan zal ook dit je heel veel rust gaan geven.
Je marketing is een van die zaken. Het klinkt als een vies woord, maar het is oh zo belangrijk.

Inzicht maken en krijgen is van groot belang. Je kunt goed monitoren of jouw doelgroep wel via het juiste kanaal binnenkomt.
Focus jij je wel op het juiste kanaal. Want jij zegt van wel, maar waar baseer je dat op?

Plaats je maar klakkeloos een advertentie of heb je er daadwerkelijk een doel mee?
Weet je ook daadwerkelijk wát je aan het doen bent en voor wie.

Neem dáár nou eens de tijd voor. Neem het mee in je planning van de week.
Ik kan je er ook bij helpen. Sterker nog. Ik ben er goed in én ik vind het leuk.
Laten we samen eens kijken wat er allemaal gebeurd achter de schermen. Laten we samen dat inzicht creëren waar jij op zit te wachten.

Binnen nu en 2 weken komt er een ontzettend tof product online, waarmee jij nóg meer inzicht gaat krijgen in je statistieken, je cijfertjes, de backspace achter je webshop.
Wát dat is, dat zie je snel genoeg, maar voor nu.. heb je in ieder gevoel stof tot nadenken!

Tijd is nodig om prioriteiten te stellen en door te kunnen gaan

Geen tijd = geen prioriteit. Dit is mij, al enige tijd geleden, duidelijk geleerd door Marloes.
Als je ergens geen tijd voor maakt, heeft het dus eigenlijk ook geen prioriteit.
Wanneer jij alleen maar als een bezetene je bestellingen aan het wegwerken bent en geen tijd meer maakt om dingen te doen waar je (nog) blijer van wordt, dan is dit dus geen prioriteit van je.

Easier said then done? Waarom? Als jij écht graag aan het werk wil met nieuwe dingen, dan zul je daar tijd voor moeten maken. Nieuwe dingen ontwikkelen zich niet vanzelf en dat weet je.
Wanneer jij bereid bent er tijd voor vrij te maken, je klanten op te voeden, desnoods zaken uit te besteden (al zou je maar beginnen met iemand die alle bestellingen voor je inpakt en verstuurd), dan weet ik zeker dat jouw ideeën als een malle uit je mouw komen.
Nee niet als die aap, maar als een nieuw concept waar jij zelf 100% achter staat.

Ga dus prioriteiten opschrijven. Baal jij er echt zo van dat dat nieuwe product blijft liggen of dat je nieuwe idee er niet uitkomt? Maak er tijd voor. Ga plannen en make it work!

En ben jij nu iemand die roept..ik kan dit niet alleen!
Dan ben ik er voor je.

Denk je: ik kan dat niet doen want… (en noem alle slappe excuses maar op.. ja ook geld), dan zul je eerst moeten denken in oplossingen in plaats van belemmeringen.

Al doe je dat niet voor mij, doe dat dan in ieder geval voor jezelf!

 

SEE YOU SOON!